Tuesday, December 31, 2019

2.0.2.0

Assalamualaikum and hello to all readers. HAPPY NEW YEAR gais ! it's already 2020 ! (hmm, just few hours left for 2019 ends). So, hows your 2019? cuba cek korang punya azam time 31 Disember 2018, dah tercapai belum? HAHA, aku just nak bagitahu, azam aku 2018 memang byk and semua kelaut. Serious. Ada satuuu je yg tercapai, tu pun sekarang dah kelaut. Sadis kan hidup aku? Aku tak tahu ape yang aku dah lalui sepanjang 2019 and apa yang bakal berlaku for 2020. Serious, tak nampak langsung. 

sumber : encik google

Tapi still, walau kita tahu banyakkkk azam kita tak tercapai, kita sambung pulak for year akan datang kan? tak penat. tak jemu. Yelah, kalau tu je kita mampu. H.A.R.A.P. Hidup kita sebenarnya penuh dengan pengharapan. Kita selalu berharap. Kadang berharap terlampau tinggi sehingga bila harapan tu tak jadi kenyataan, mula lah kita jatuh, down, stress, give up. kan? ya, aku selaluuu rasa macam tu.

Btw, tak salah azam tak tercapai pun. Siapa kita nak tentukan. Semua berlaku dah ketentuan-Nya. Kita think positive je. Mungkin apa yang kita azam tahun ni, tak dapat lagi, mungkin sebab basically kita tak sedia lagi or benda tu tak elok untuk kita. Cuma kita je rasa elok. Allah tahu semua tu. Keep doa, keep trying.

sumber : encik google

Aku sebenarnya diawal 2019, nampak lah my progress in life. But at the end of 2019, aku nampak my life takde life langsung. Tak aktif, tak positive, tak berkembang. Aku tak tahu samada salah atau tak perjalanan aku ni. I keep wondering and praying. May 2020 give me more positive vibes, new spirits, and maybe some improvement?

Aku doakan juga, moga azam & impiann you guys for this coming 2020 tercapai & all good things comes to your life. And aku doakan moga sesiapa yang merasa seperti aku, diri takde progress ;- melihat rakan-rakan dah makin good in life, good work, more stabil get married etc, please don't give up. our story with them are different. Keep doa moga kau diberi kekuatan dan kesabaran. The right time will come. Trust me (while pujuk myself too.)

sumber : encik google

So, again. HAPPY NEW YEAR GAIS,
For those who know me,
Sorry kalau ada tersalah silap sepanjang 2019.
Yeah, i'm not a good person, good friend but maybe i dah try kot & masih tak cukup?
SORRY. 
Halalkan segalanya.
Moga 2020 yang datang akan lebih menyinari hidup kita bersama.


Waiting 2020 comes.

31 Disember 2019,
10.39pm
Terengganu.


*Cuba cek keluar rumah, kereta awak awak semua dah keluar sayap tu. Dah ready nak terbang. Maklumlah, dah 2020.

No comments:

Post a Comment