Monday, March 30, 2020

Happy Birthday : It's RMO time!

Happy Birthday to me, 
Happy Birthday to me,
Happy Birthday Happy Birthday,
Happy Birthday to me.


sumber : google

Ya. tepat jam 12.01 am tarikh masihi berubah. 27 Mac 2020 bertambah satu angka menjadikan 28 Mac 2020. Ya. 28 Mac, tarikh keramatku. Tarikh aku dilahirkan. Tarikh yang menjadi saksi pertarungan insan tersayangku semata melahirkan aku di dunia fanaa ni. Alhamdulillah, terima kasih tak terhingga kepada insan itu, MA ku. 

Satu lagi ucapan alhamdulillah kerana dengan tarikh ini juga, aku berkongsi dengan insan tersayangku itu juga. Berkongsi sama tarikh. Tarikh lahir. Ya. 28 Mac juga merupakan tarikh lahirku & juga tarikh lahir ma ku. Seorang lagi insan tersayangku yang telah melahirkan ma ku. Terima kasih tok ku. (Al-Fatihah, dibaca)

Terima kasih kepada semua yang sudi doakan aku & wish for my birthday. Family, sahabat, rakan. Masih ada yang mengingati. Whatsapp, Facebook, Instagram, tak lepas Twitter. Terima kasih semuanya. Panjang, pendek, simple, padat. Terima kasih atas ingatan. Aku terharu.

Tak dinafikan, tahun ini sambutan agak lain berbeza tahun-tahun lepas. Semua tahu, sekarang negara kita & juga negara jiran-jirang kita digemparkan dengan isu COVID-19 @ Corona Virus dan Malaysia sekarang sedang menjalankan PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN (PKP) Which is mula mula dari 18 MAC 2020- 31 MAC 2020. Tapi memandangkan keadaan tak berapa reda lagi, maka arahan PKP DILANJUTKAN lagi 2 minggu which is sehingga 14 April 2020. Moga Allah merahmati kita & dihapuskan segera virus ini dari negara kita & juga negara lain. Aaamiin.

Kelainan padaku di hari ini. 

1. Hanya berkurung di rumah dan ditemani kucing dan buku tetapi dikelilingi oleh insan-insan tersayang. (family members which sedang bercuti sebab PKP)

2. Diberi kesempatan solat berjemaah with parents and siblings-during my birthday (Alhamdulillah, first time ever. Dulu-dulu masih kecil, duduk jauh di perantauan -shah alam, study-, & biasanya my parents berjemaah di masjid. Disebabkan PKP, solat berjemaah di rumah.) Alhamdulillah for this chance given.

3. Simple celebration which is just COD Mandhy Lamb (thanks family! :D )


Alhamdulillah, Alhamdulillah. Tu je perkataan aku untuk hari ini. Walau apa jua keadaan, kita masih dilimpahi rezeki & nikmat walau sekecil-kecil mana pun. Mungkin, apa yang berlaku sangat memberikan aku hikmah. Apa yang tak pernah aku hargai, kini aku rasai nikmat. Disamping keluarga, itu nikmat. Bersama keluarga, Itu nikmat.Cuma sedikit nikmat yang Allah tarik dari kita untuk kita terus mensyukuri nikmat baru yang selama ini kita tak sedari. 

Allah tarik nikmat kita dari pergi kerja, keluar berjalan-jalan. Tapi Allah hadirkan nikmat kita untuk totally spend time with our family members. Thanks Allah. Moga Malaysia akan menerima berita baik dalam masa terdekat ini. Aaamiin.


31 Mac 2020,
7.51 am,
Baiti,
Hari Ke-14 Perintah Kawalan Pergerakan COVID-19,
Terengganu.

No comments:

Post a Comment