Saturday, February 29, 2020

Mengintai Aku di NERAKA


"Cuba kau lihat gunung di sana, itu juga hanya sekecil daripada sebesar gunung yang bakal kau saksikan nanti."

Kami masih meneruskan perjalanan. Apa yang kau lihat, kawasan ini tidak ubah seperti lubang-lubang dari kawah gunung berapi.

"Apakah kau gemar melalaikan solat, dan menurut kehendak nafsumu, itukah hobimu?"

Lelaki itu sebenarnya lebih tahu tentang keberadaan diriku.

Aku hanya menangis ketakutan, tidak berdaya menjawab segala.

"Ingatlah wahai diri yang lalai, Di neraka nanti terdapat lembah Al-Ghayy, iaitu lembah di dasar Jahannam yang dialiri nanah bercampur darah dari para penghuni neraka. Lembah ini disediakan Allah kepada mereka yang meremehkan solat, dan sentiasa menuruti syahwat."

Kami sedang berjalan menuruni curam, di bawahnya ada suatu lembah. Lantas, lelaki itu sedang menunjukkan aku sesuatu di bawah.

"Apakah kau nampak apa yang ku lihat?"

Aku menoleh kebawah, dan apa yang aku lihat saiz ular yang cukup besar, kala jengking yang berbisa...jumlah mereka begitu banyak sekali.

"Di Neraka, ia dipanggil lembah Atsam yang berisi ular dan kala jengking, azab didalamya berlipat-lipat, Lembah ini disediakan bagi mereka yang berbuat syirik, berzina, dan membunuh jiwa tanpa hak. Apa yang kau nampak ini, hanyalah cebisannya sahaja."

Secebis daripada rentetan kisah, Ditulis oleh Hadi Fayyadh didalam penulisan karya Mengintai Aku Di NERAKA.

*Nak tau aku punye simple comments about this book? go to my goodreads.

I'm a bigger fan of Hadi Fayyadh's karya.

Done Read
Semusim di Barzakh
Semusim di Mahsyar
Ablaasa
Mengintai Aku di Neraka
Apabila Azazil Berputus Asa

Will Read
Bencana 2020
The Last Kingdom
Syurga Buatku Pendosa
Silence Protokol

Still Searching...
Eyes From The Abyss
Infinity War


Selamat TAHUN LOMPAT,
Salam Malaysia, PM Ke-8.


1 Mac 2020,
1.00 pm,
Baiti,
Terengganu.

No comments:

Post a Comment