Wednesday, September 12, 2018

Tinta pertama insan yang kerdil.

sumber : Google

Harini, mulakan penulisanku yang baru, dilaman yang baru. Diharapkan dapat menunjukkan sedikit kematangan dalam penulisan disamping menceritakan pengalaman hidup dan perkongsian pendapat. Ku tidak mengharapkan ada yang menantikan penulisanku, cuma ku harap penulisan ku ini dapat melengkapi sisa terluangku disamping mengisi minatku, menulis.

Blogku yang dahulu, akan ku simpan sebagai kenangan perjalanan hidupku yang lepas. Kini, In-Sya-Allah, ku menulis lagi tapi dengan cara yang mungkin agak matang. Ku cuba terdaya mungkin. Maaf andai diri ini lebih dalam berkata, tetapi lain yang terjadi. Ku hanyalah seorang insan yang kerdil. Bersesuaian dengan nama blogku kali ini :- Tinta Seorang Insan Kerdil.

Diriku, tiada apa yang sempurna, tiada apa yang lebih. Insan sama dengan setiap orang, melangkah perit getir suka duka hidup. Sungguh, aku tidak lah sesempurna insan lain pada mata kasarku, itu yang ku lihat pada diriku.

Kecantikkan?
Tiada.
Kebijakkan?
Tidak.
Kesempurnaan?
Jauh sekali.

Tetapi, aku bersyukur dengan diriku. Aku menghargai tiap orang sekelilingku yang tidak pernah bosan dan jemu hadir dalam diriku. Maaf andai diriku ada tersilap terkasar padamu, wahai insan disekelilingku.

Penutup bicara,
moga diriku bisa menghasilkan penulisan seperti inginku.

No comments:

Post a Comment